Pratite nas

Razglednice

CRVENA MOČVARA JE NAJLJEPŠA NA SVIJETU: Crveni tepih na 130 kvadratnih kilometara

Published

on

Crvena močvara je stanište mnogih životinja i biljaka, mnogobrojni turisti hrle samo da nakratko uživaju u njenoj ljepoti, a kada vidite kako izgleda, shvatićete zašto je toliko privlačna.

Ušće rijeke Šuangtaizi na sjeveroistoku Kine, u Lijaoningu svake godine posjećuju brojni turisti kako bi se uvjerili u posebnosti nestvarne crvene močvare.

Boju joj daje Suaeda maritima (primorska jurčica), jednogodišnja biljka slanih staništa.
Ova neobična biljka prekrije 130 kvadratnih kilometara močvare u tepih crvene i pink. Upravo joj zbog visokog saliniteta savršeno odgovara močvarno tlo Panjina, baš kao i brojnim životinjama koje tamo žive, a u tom rezervatu prirode ima više od 260 vrsta ptica i 399 vrsta drugih životinja.

Iako je veći dio crvene plaže zatvoren za javnost, mali dio je otvoren za turiste, koji na sreću onih koji ovu lepotu nisu posjetili mogu barem na ovaj način da je “obiđu”.

Razglednice

Mostarske razglednice: ZNATE LI DA JE KRIVA ĆUPRIJA BILA PRETEČA STAROM MOSTU?

Published

on

Svaka priča o Mostaru prvo asocira na Stari most, a onda na “Velež”, Eminu…, najpoznatije simbole bisera sa Neretve. Međutim, malo ko zna priču od maloj ćupriji iznad Starog mosta, poznatijoj kao Kriva ćuprija. .

Kriva Ćuprija je, zapravo, najstariji jednokrilni kameni most u Mostaru. Sagrađen je u vrijeme osmanske vlasti, 1558 godine, a sagradio ga je arhitekta Ceyvan Ketoda. Visok je 4,15 metara a širok 8,42 metra. Do njega se može doći kamenim stepenicama a od Starog mosta udaljen je 30-tak metara zapadno. Originalni kamen od kojeg je prvobitno sagrađen, uništen je u poplavi 2001 godine ali nedugo zatim, pod UNESCO-vom zaštitom je ponovno sagrađen.

Za vrijeme osmanske vladavine preko ovog mosta se odvijao jako gust saobraćaj jer je most predstavljao jedini povezni objekat za prelaz preko Radobolje u njenom donjem toku. Sve do uspostavljanja željeznice u Mostaru 1884 godine, ovaj se most nalazio na glavnom drumu koji je vodio od juga prema sjeveru i obratno. Kasnijom izgradnjom brojnih željezničkih mostova Kriva Ćuprija je izgubila tovarni ali i pješački saobraćaj.

Kriva ćuprija je izgrađena na tradicionalan način. Spoj je ručno klesanog Tenelija kamena i maltera, a ograde su napravljene od krečnjaka. Preživjela je i posljednji rat, ali ne i poplavu nekoliko godina nakon njega. U zimskim poplavama, 31. 12. 1999. godine, Kriva ćuprija se srušila. Što je rat započeo poplave su dovršile. Postoje predaje da je prema njegovom planu sagrađen Stari most. (Naj portal)

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending