Pratite nas

Zdravlje i ljepota

“Eat Clean” dijeta: Zdravim navikama do idealne težine

Published

on

 Neke od favoriziranih namirnica, koje su poznate i kao “Top 12 super namirnica”, uključuju paradajz, pureća prsa bez kože, divlji losos, brokulu, bobičasto voće, grah, špinat, lješnjake, soju i zobenu kašu. Bez obzira koju hranu jedete, ova dijeta preferira hranu u njenom prirodnom obliku

“Eat Clean Diet” naslov je ne samo jednog plana mršavljenja, već knjige u kojoj se nalazi čitava kolekcija nutricionističkih savjeta, činjenica, recepata i planova prehrane. Eat Clean dijeta, a što bi u slobodnom prijevodu sa engleskog jezika značilo “Jedi čisto” dijeta, ustvari educira ljude na dijeti na koji način i zašto se hraniti što zdravije. Važno je naglasiti da ova dijeta ne zahtijeva striktno pridržavanje određenog plana.

 Šest obroka

Ljudi na Eat Clean dijeti trebaju jesti šest manjih obroka (veličine dlana) od laganih proteina, od vlakna, kompleksnih ugljikohidrata i nekih forma esencijalnih masnih kiselina, ili iz maslinovog ulja, oraščića, sjemenki (ako izvor proteina nije neka vrsta ribe koja već ima masne kiseline u sebi kao losos).

Redovno vježbanje, a posebno vježbe snage, od velike su važnosti u Eat Clean dijetnom planu. Preporučuje se vježbanje tri do pet puta sedmično, po 30 minuta. Dijeta uglavnom preporučuje mnogo voća, povrća, nemasnog mesa i niskomasnih mliječnih proizvoda, što podrazumijeva sireve, jogurte, mlijeko…

Neke od favoriziranih namirnica, koje su poznate i kao “Top 12 super namirnica”, uključuju paradajz, pureća prsa bez kože, divlji losos, brokulu, bobičasto voće, grah, špinat, lješnjake, soju i zobenu kašu. Bez obzira koju hranu jedete, ova dijeta preferira hranu u njenom prirodnom obliku (naprimjer, kuhano na pari).

 Bez umaka i začina

Svaki nutricionistički plan koji podržava zdravu hranu bez ikakvih umaka, ulja i ostalih loših začina, prati smjernice koje mnogi nutricionisti podržavaju. Tako je i sa Eat Clean dijetom. Stoga, ova dijeta je, prema mišljenju stručnjaka, jedna od onih koje se mogu proglasiti “vrlo vjerovatno zdravom”.

Sve u svemu ova je dijeta dobro balansirana, hranjivo sigurna i privlačna, naročito za žene. Postoji samo nekoliko zamjerki. Ova dijeta mogla bi biti teška za praćenje na dugi rok. Knjiga vam dopušta da varate samo jedan dan sedmično i to samo jedan obrok.

Pitanje je koliko je to praktično, naročito za cijeli život. Crno bijeli pristup tome što se može jesti a što ne, ne koristi ljudima na dugi rok. To je zato što većina ljudi treba određenu dozu širine u prehrambenim navikama ako se planiraju toga držati doživotno. Sami odlučite da li ćete pokušati.

 PRIMJER JELOVNIKA

Doručak: Palačinke od zobenog brašna sa svježim jagodama

Međuobrok: Jabuka s orasima i suhim voćem

Ručak: U mediteranskom stilu, uz dodatak leće i salate po izboru

Međuobrok: Smoothie sa svježim voćem i jogurtom

Večera: Pečena pileća prsa s crvenim krompirom i šparogama

Desert: Jabuka i brusnice

 Kako napraviti smoothie?

Uzeti 1 šolju oraha, tri četvrtine šolje niskomasnog mlijeka (sojino je bolje, ali može i obično), jednu trećinu šolje javorovog sirupa, pola šolje suncokretovih sjemenki, 3 velike kašike polena, pola kašičice cimeta, 2 šolje smrznutih ploški banana i pola šolje zamrznutog niskomasnog jogurta (obični ili s okusom vanilije).

Pećnicu ugrijte na 180 stepeni i stavite orah na lim za pečenje. Pecite pet do sedam minuta. Izvadite i ohladite. U blender stavite orahe, mlijeko, javorov sirup, suncokretove sjemenke, polen i cimet. Miješajte najvećom brzinom oko 45 sekundi. Dodajte kriške smrznutih banana, te smrznuti jogurt, pa ponovno miješajte na velikoj brzini dok smjesa ne postane homogena. Poslužiti odmah i, po želji, ukrašeno cimetom. (Najportal)

Zdravlje i ljepota

ZA ZDRAVIJE BUBREGE: Svako jutro pijte šoljicu napitka od peršuna RECEPT)

Published

on

Bubrezi dnevno profiltriraju oko 200 litara krvi, a sve kako bi iz nje izbacili toksine koje štete našem tijelu. A kada bubrezi postanu preopterećeni toksinima, može doći do bolesti bubrega i mokraćnog mjehura,

KLJUČNI SASTOJAK ZA ČIŠĆENJE BUBREGA JE PERŠUN
Peršun je mediteranski začin koji se rasprostranio po cijelom svijetu. Zahvaljujući velikim količinama minerala poput kalcijuma, željeza, magnezijuma i fosfora te vitaminima među kojima prednjače vitamin C i A te tiamin i riboflavin peršun se smatra jednim od najjačih antioksidansa.
List peršuna djeluje protivupalno i štiti tijelo od uticaja slobodnih radikala koji su uzročnici raznih bolesti poput ateroskleroze, raka debelog crijeva, dijabetesa i astme.

POTREBNI SASTOJCI: šaka peršunovog lišća i 1 litar vode

Peršun operite pa ga nasjeckajte na veće komade, istresite u lončić pa prelijte vodom. Na srednje jakoj vatri zagrijte vodu do ključanja, smanjite vatru na najslabije i kuhajte još 5 do 10 minuta.

Sklonite s vatre, ostavite da malo odstoji pa ga procijedite i ostavite u frižider. Šoljicu napitka popijte svako jutro.(Naj portal)

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending