Pratite nas

Razglednice

Selo broj jedan pod nebom: MISTERIOZNO MJESTO BOGATIH

Published

on

Dobro došli u Huaki, mjesto smješteno u istočnoj kineskoj provinciji Jiangsu. Zajednica nazvana „najbogatijim selom u Kini“ proslavila je 60 godina postojanja.

Vjeruje se da svaki od 2.000 stanovnika ovog malog mjesta na računu ima više od milion juana, odnosno 116.000 evra, a svaka porodica, čim se doseli, od lokalnih vlasti na poklon dobija automobil i vilu.

„Kvaka“ je u tome što, kad jednom odete iz sela, gubite sve. Svi „registrovani stanovnici sela“ uživaju privilegije, poput života u vilama, posjedovanja luksuznih automobila, univerzalne zdravstvene zaštite i obrazovanja.

Svi rade sedam dana u nedjelji bez slobodnog dana „za dobrobit sela“, uglavnom u gradskim industrijskim fabrikama. Otprilike trećina prihoda sela dolazi od industrije gvožđa i čelika. Huaki uvozi sirovine iz Indije i Brazila, a zatim svoje proizvode izvozi u više od 40 zemalja.

Međutim, svi mještani moraju da se pridržavaju strogih socijalnih smjernica. Kockanje i droga su strogo zabranjeni, a barova i klubova skoro da i nema. U stvari, selo je dizajnirano tako da ljudi rade, a zatim odlaze kući, bez obilaska mjesta za „druženje“.Pro

“Kaže se: Ako napustite Huaki, gubite sve. Čak i ako se svojim radom obogatite, ne možete ličnu imovinu otuđiti od sela. I upravu tu se rađa sumnja, da li imovina uopšte pripada seljanima”, rekao je za AFP advokat po imenu Iuan Iulai iz advokatske kancelarije „Zhejiang Zhiking“.

Kineska vlast godinama koristi Huaki kao pokazatelj uspjeha i dokaz kako je komunistički režim za pola vijeka jedno malo siromašno selo pretvorio u bogatu regiju. Koliko se ponose ovim mjestom, govori i natpis na kapiji iznad ulaza u Huaki, na kome piše:

„Selo broj jedan pod nebom.“

Iako je možda najbogatije selo u Kini, Huaki je sićušno. Ukupna površina zemljišta iznosi samo 240 hektara, samo dvostruko više od Vatikana. Selo ima svoju kompaniju za luksuzni prevoz, koja za prevoz svojih stanovnika ne šalje automobile, već helikoptere. Avio-kompanija “Tongiong” navela je da se sva putovanja do okolnih gradova mogu obaviti za manje od 10 minuta.

U Huakiju se nalazi hotel „Long Vish International“ sa pet zvjezdica. Hotel sa 826 soba sadrži 16 predsjedničkih apartmana i jedan „zlatni“ predsjednički apartman, u kome noćenje košta čitavo bogatstvo. Sa 60. sprata pruža se ne samo nevjerovatan pogled, već je tu iizuzetna statua vola izrađena od jedne tone čistog zlata.

I kao da sve navedeno nije dovoljno impresivno, selo je izgradilo i tematski park u kome se nalaze replike poznatih spomenika, poput Velikog zida i Zabranjenog grada.

Druga strana priče je da samo potomci prvobitnih stanovnika takozvanog socijalističkog sela imaju pravo na izvanredne pogodnosti, uključujući besplatnu zdravstvenu zaštitu, obrazovanje, luksuzne domove, automobile i pozamašne sume na bankovnim računima. Ali život nije baš tako idiličan kao što bi lokalna vlast željela da posjetioci vjeruju. Stanovnici sela Huaki svoja sredstva tretiraju kao strogu tajnu. Pristup medijima je veoma strog, te novinarima nije dozvoljeno da posjećuju zajednicu bez lokalnog nadzora. (Naj portal)

Razglednice

Mostarske razglednice: ZNATE LI DA JE KRIVA ĆUPRIJA BILA PRETEČA STAROM MOSTU?

Published

on

Svaka priča o Mostaru prvo asocira na Stari most, a onda na “Velež”, Eminu…, najpoznatije simbole bisera sa Neretve. Međutim, malo ko zna priču od maloj ćupriji iznad Starog mosta, poznatijoj kao Kriva ćuprija. .

Kriva Ćuprija je, zapravo, najstariji jednokrilni kameni most u Mostaru. Sagrađen je u vrijeme osmanske vlasti, 1558 godine, a sagradio ga je arhitekta Ceyvan Ketoda. Visok je 4,15 metara a širok 8,42 metra. Do njega se može doći kamenim stepenicama a od Starog mosta udaljen je 30-tak metara zapadno. Originalni kamen od kojeg je prvobitno sagrađen, uništen je u poplavi 2001 godine ali nedugo zatim, pod UNESCO-vom zaštitom je ponovno sagrađen.

Za vrijeme osmanske vladavine preko ovog mosta se odvijao jako gust saobraćaj jer je most predstavljao jedini povezni objekat za prelaz preko Radobolje u njenom donjem toku. Sve do uspostavljanja željeznice u Mostaru 1884 godine, ovaj se most nalazio na glavnom drumu koji je vodio od juga prema sjeveru i obratno. Kasnijom izgradnjom brojnih željezničkih mostova Kriva Ćuprija je izgubila tovarni ali i pješački saobraćaj.

Kriva ćuprija je izgrađena na tradicionalan način. Spoj je ručno klesanog Tenelija kamena i maltera, a ograde su napravljene od krečnjaka. Preživjela je i posljednji rat, ali ne i poplavu nekoliko godina nakon njega. U zimskim poplavama, 31. 12. 1999. godine, Kriva ćuprija se srušila. Što je rat započeo poplave su dovršile. Postoje predaje da je prema njegovom planu sagrađen Stari most. (Naj portal)

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending