Pratite nas

Zdravlje i ljepota

Sve je to zbog melatonina: KAKO POBIJEDITI JESENJI UMOR?

Published

on

Ukoliko u jesenjem periodu godine osjećate nedostatak energije i često ste pospani, a ujutru biste se radije okrenuli na drugu stranu umjesto da ustanete iz kreveta kada se oglasi budilnik, znajte da je pitanju jesenji umor.

Stručnjak za spavanje Liza Artis kaže da je razlog takvog stanja to što naša biologija radi protiv nas.

„Tokom jeseni ranije pada mrak, što znači da melatonin (hormon sna) počinje ranije da se proizvodi i čini nas pospanim – ističe Liza te dodaje:

„Takođe, ujutro je mračnije, to održava pomenuti hormon na visokom nivou zbog čega smo pospani tokom cijelog dana. Prirodno svjetlo čini da se osjećamo budnijima i signalizira našem unutrašnjem satu da je vrijeme da se probudimo i prestane da proizvodi melatonin. Ali ukoliko vam je ujutro teško da ustanete, onda stavite alarm dalje od sebe, koristite onaj sa jačim svjetlom i odmah nakon buđenja se istuširajte hladnom vodom.

Šta još može da nam pomogne da pobijedimo jesenji umor?
Pomenuti stručnjak savjetuje da praktikujemo dobru “higijenu spavanja”, što uključuje redovno spavanje i to na udobnom krevetu. Prije odlaska na počinak vidite da li postoji još nešto što je potrebno da mijenjate kako biste poboljšali san.

Ali trebalo bi da znamo i šta negativno utiče na kvalitet spavanja. Alkohol je svakako loš izbor. Mada se zbog njega možete osjećati umorno i brzo zaspati, san vam neće biti tako dubok, što znači da se neće oporaviti ni um ni tijelo, odnosno nećete se probuditi odmorni. Male promjene u ishrani ili rutini mogu da imaju veliki uticaj na kvalitet sna, smatra Liza. (Naj portal)

Zdravlje i ljepota

ZA ZDRAVIJE BUBREGE: Svako jutro pijte šoljicu napitka od peršuna RECEPT)

Published

on

Bubrezi dnevno profiltriraju oko 200 litara krvi, a sve kako bi iz nje izbacili toksine koje štete našem tijelu. A kada bubrezi postanu preopterećeni toksinima, može doći do bolesti bubrega i mokraćnog mjehura,

KLJUČNI SASTOJAK ZA ČIŠĆENJE BUBREGA JE PERŠUN
Peršun je mediteranski začin koji se rasprostranio po cijelom svijetu. Zahvaljujući velikim količinama minerala poput kalcijuma, željeza, magnezijuma i fosfora te vitaminima među kojima prednjače vitamin C i A te tiamin i riboflavin peršun se smatra jednim od najjačih antioksidansa.
List peršuna djeluje protivupalno i štiti tijelo od uticaja slobodnih radikala koji su uzročnici raznih bolesti poput ateroskleroze, raka debelog crijeva, dijabetesa i astme.

POTREBNI SASTOJCI: šaka peršunovog lišća i 1 litar vode

Peršun operite pa ga nasjeckajte na veće komade, istresite u lončić pa prelijte vodom. Na srednje jakoj vatri zagrijte vodu do ključanja, smanjite vatru na najslabije i kuhajte još 5 do 10 minuta.

Sklonite s vatre, ostavite da malo odstoji pa ga procijedite i ostavite u frižider. Šoljicu napitka popijte svako jutro.(Naj portal)

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending